Roos of sneeuw? Doe er iets aan.

Wat zijn de beste haartips voor mooi en glanzend haar? Niets is gênanter dan witte stipjes op een zwarte jurk of overhemd. Wat is precies roos? Wat kunt u doen om het te voorkomen? Hoe krijgt u het weer weg? Roos is niet het plotseling verschijnen van sneeuw in uw haar, roos is het versneld afstoten van dode huidcellen veroorzaakt door een schimmelinfectie. In onze blog vindt u haartips voor roos en de bijbehorende producten om de oorzaak aan te pakken.

Hoe komt u eraan?

Roos is de benaming voor witte schilfers die in grote aantallen uit het haar vallen. Het goede nieuws is dat door onze haartips dit probleem kan worden aangepakt. Het is geen voorbode van kaalheid, zoals sommige mensen wel denken. Roos is een teken dat er een schimmelinfectie aanwezig is op de hoofdhuid. Door deze infectie worden de huidcellen twee tot drie keer sneller afgestoten. Dit veroorzaakt de witte schilfers. Roos is alleen hinderlijk en kan psychisch belastend zijn.

Schimmelinfectie

De schimmel die de roos veroorzaakt heet de Pityrosporum ovale en komt op elke huid voor. Deze schimmel is niet alleen de oorzaak. Een combinatie van de schimmel met andere factoren is de boosdoener. Deze factoren kunnen zowel van buiten uw lichaam als inwendige factoren zijn.

Haartips, bent u gevoelig voor roos?

Uitwendige factoren die roos kunnen doen ontstaan zijn: kleding, zeep en cosmetica. Het kan zijn dat u gevoelig bent voor bepaalde kledingstoffen, zeep of cosmetica. U kunt deze producten dan het beste zoveel mogelijk vermijden. Voor welk product u gevoelig bent, is echter voor ieder mens verschillend. Ieder mens heeft namelijk een uniek huidtype dat een rol kan spelen in de gevoeligheid voor roos.

Haartips, hoe is uw weerstand?

Inwendige factoren kunnen ook een rol spelen bij het ontstaan. Deze inwendige factoren zijn: een aanleg, stress, slechte voeding en een verminderde weerstand. Tips voor deze inwendige factoren zijn bijna vanzelfsprekend. Zorg voor goede weerstand voor lichaam en haar. Producten voor een goede blijvende gezondheid van het haar vindt u onder haarverzorging op deze site.

Haartips om van roos af te komen

Wat kunt u doen er van af te komen? Ten eerste ontstaat de schimmelinfectie voornamelijk bij een droge en koude lucht. UV straling vermindert de klachten. Voor het verminderen van roos is zonlicht dus van groot belang.
Ten tweede moet u het haar goed wassen. Dit wil zeggen dat u de zeepresten in uw haar goed uitspoelt. Was uw haren zorgvuldig en gebruik een anti-roos shampoo met zinkpyrithion of seleensulfide.

Anti-roos shampoo.

Haartips tegen roos zijn gedeeltelijk afhankelijk van de kwaliteit van de anti-roos shampoo. De stoffen waar u op moet letten bij het kiezen van een effectieve shampoo zijn: zinkpyrithion, seleensulfide, ketoconazol, salicylzuur en bijnierschorshormonen. Op deze pagina vindt u de anti-roos shampoos van alle merken.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden