Wat is een gevoelige huid en wat doe je eraan? - Apotheek en huid Wat is een gevoelige huid en wat doe je eraan? - Apotheek en huid

Door Apotheek en huid, 9 januari 2020

Wat is een gevoelige huid en wat doe je eraan?

De oorzaken van een gevoelige huid

Een gevoelige huid vraagt aandacht omdat het trekt, jeukt of schilfert. Die symptomen ontstaan als de huid de beschermende functie niet goed uitvoert. Hoe dat precies komt, is lastig te zeggen. Veelvoorkomende oorzaken van een overgevoelige huid zijn:

- Stress
- Roken
- Voeding
- Hormonale disbalans
- Medicijnen
- Cosmetica
- Temperatuurverschillen

Wat de oorzaak van een gevoelige huid bij jou ook is: je doet er altijd goed aan om een gezonde leefstijl na te streven. Je krijgt er een fitter lichaam, een rustigere geest én een mooiere huid van.

Een gevoelige gezichtshuid reinigen: zo doe je dat

De gezichtshuid wordt continu blootgesteld aan invloeden van buitenaf en is daarom extra vatbaar voor onzuiverheden en imperfecties. Om de balans te herstellen en te behouden is het belangrijk om de gevoelige huid in je gezicht zorgvuldig te reinigen.

Een gevoelige gezichtshuid reinig je het beste met een milde reinigingsmelk. Is je huid erg droog? Dan doe je er goed aan om zo min mogelijk te reinigen. Gebruik plantaardige olie in plaats van water om restanten van make-up te verwijderen. Heb je naast een droge huid ook last van puistjes? Reinig dan met olie en reinig na met een wateroplosbare reiniger. Zo ga je ongewenste bacteriën tegen. Smeer je gezicht na het reinigen in met een rustgevende moisturizer om de hypergevoelige huid snel weer te kalmeren.

Gezichtsverzorging voor de gevoelige huid

Apotheek&Huid heeft een uitgebreid assortiment met producten speciaal voor de gevoelige huid. Ben je op zoek naar een dagcrème voor de gevoelige huid? Of wil je een foundation voor de gevoelige huid die egaliseert en verzorgt? Bij Apotheek&Huid vind je producten van kwaliteitsmerken zoals Eucerin die de zeer gevoelige huid een passende behandeling geven. Voor een goede gezichtsreiniging zijn producten van kwaliteitsmerken als Dermasence en La Roche-Posay beschikbaar.