Advies op onze blog

Wat is psoriasis en wat kun je ertegen doen?

Wat is psoriasis en wat kun je ertegen doen? Jeuk, rode plekken en witte schilfers - de meest bekende symptomen van de erfelijke chronische huidaandoening psoriasis. Hoewel psoriasis overal op de huid voor kan komen, zie je het vooral op de ellebogen, knieën, scheenbenen en schedel verschijnen. Het is een veelvoorkomende huidaandoening: honderdduizenden Nederlanders hebben er last van!

Emotionele impact pigmentvlekken vaak onderschat

Emotionele impact pigmentvlekken vaak onderschat Pigmentvlekken, ook wel hyperpigmentatie genoemd, is een veelvoorkomend huidprobleem. De donkere vlekjes, vaak zichtbaar op het gezicht en de handen, kunnen van grote invloed zijn op het zelfvertrouwen. Bovendien voelen vrouwen die last hebben van hyperpigmentatie zich niet altijd begrepen door de omgeving in hun pigmentprobleem.

Wat te doen tegen puistjes?

Wat te doen tegen puistjes? ‘Wat te doen tegen puistjes’ is wellicht een van de meest gestelde vragen in onze apotheek. Iedereen heeft ze wel eens gehad en puistjes kunnen erg vervelend zijn. In deze blog lees je over het ontstaan van puisten, wat helpt tegen puistjes en hoe je ze kunt voorkomen.