Alles wat je wilt weten over pigmentvlekken

Er zijn verschillende vormen van pigmentvlekken. In deze blog bespreken we 1 vorm: postinflammatoire hyperpigmentatie.

Wat zijn pigmentvlekken?

In de huid bevinden zich cellen die pigment aanmaken. Deze cellen heten melanocyten. Dit pigment, melanine genaamd, geeft kleur aan de huid en haren. Het komt voor dat deze cellen te veel of te weinig pigment aanmaken. Hierdoor kunnen twee soorten pigmentatie ontstaan:

• Hyperpigmentatie: Dit zijn donker gekleurde pigmentvlekken op de huid
  • Hypopigmentatie: Dit zijn lichte vlekken op de huid. Hierbij ontbreekt er pigment in de huid

Hoe kom je er vanaf?

Postinflammatoire hyperpigmentatie

Door een ontsteking in de huid maken de pigmentcellen te veel of te weinig pigment aan. Hierdoor kunnen ontsierende pigmentvlekken ontstaan. Vaak ontstaat dit bij eczeem, acne, bacteriële huidinfecties en insectenbeten. In veel gevallen herstelt de aanmaak zich langzaam, maar dat kan een jaar of langer duren. Soms gebeurt dit ook niet en is een behandeling vereist.

Stappenplan

Ons advies:

Voordat je de werkzame producten gaat aanbrengen is het van belang om je huid goed te reinigen. Gebruik hiervoor de Medik8 Gentle Schuimreiniging. Om het meeste resultaat uit de producten te halen adviseren we de volgende producten en stappen:

Stap 1 - Medik8 White Balance Click Oxy-R (Intensief Verhelderend Serum)

Dit sterk depigmenterend serum bevat het actieve ingrediënt Oxyresveratrol (Oxy-RTM) die pigment in de huid minimaliseert. Bij het eerste gebruik druk je stevig op de deksel van het flesje totdat je een klik hoort. Vervolgens schud je het flesje 30 seconden om het kojiczuur te mengen met het serum. Vervang daarna de lege deksel door het pipetje. Breng na het reinigen elke ochtend en avond 3 druppels aan op heel je gezicht (of hals/decolleté).

Stap 2 - Medik8 White Balance Duo (Dag -en nachtcrème)

Als het serum is ingetrokken breng je 's avonds de nachtcrème en 's ochtends de dagcrème (met SPF 50) aan over heel je gezicht. Dit crèmeduo is een dagelijks hydratatie die verheldering en anti-ageing combineert. Samen met het eerder genoemde White Balance serum zullen pigmentvlekken zichtbaar verhelderen.

Wat kunnen wij voor je betekenen?*

Bekijk voor een uitgebreide uitleg van de behandelingen op onze website www.apotheekenbeauty.nl

• Huidverbeterende peeling
  • Microdermabrasie
  • Microneedling
  • Camouflage therapie
  • IPL (Intense Pulsed Light)

*Het resultaat is afhankelijk van meerdere factoren en verschilt per huidtype.

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden