Alles wat je wilt weten over een acnebehandeling - Apotheek en huid Alles wat je wilt weten over een acnebehandeling - Apotheek en huid

Door Apotheek en huid, 2 juni 2017

Alles wat je wilt weten over een acnebehandeling

Dieptereiniging

Een dieptereiniging voor de acnehuid bestaat uit verschillende stappen. De behandeling wordt gestart met een passend reinigingsproduct voor de vette acnehuid. Een daarvan is de DermaQuest BHA Cleanser. De reiniging bevat salicylzuur die verstopte poriën vrij maakt van talg. Afhankelijk van de ernst van de acne, gebruiken we een scrub tijdens de reiniging om de poriën extra te ontdoen van talg en dode huidcellen. De huid is nu klaar voor de dieptereiniging, waarbij de comedonen (mee-eters) en ontstekingen verwijderd worden. Dit kan soms een beetje gevoelig zijn, omdat de huid wordt uitgeknepen. Hierna wordt eventueel een salicylzuurhoudende lotion aangebracht om de talgproductie en ontstekingen te reguleren.

Om de acne onder controle te houden adviseren we je om deze behandeling wekelijks of tweewekelijks te ondergaan.

Peelings

Naast een dieptereiniging kiezen we vaak voor peelings, welke voor een versterkte huidvernieuwing zorgen. Een peeling heeft ook een ontstekingsremmende werking bij acne en is daarom een perfecte manier om acne te bestrijden. Bij deze methode werken wij met verschillende peelings van Medik8 en DermaQuest in verschillende zuurgraden. De behandeling met een peeling begint hetzelfde zoals hierboven is beschreven bij de dieptereiniging. De huid wordt gedesinfecteerd en met vaseline worden gevoelige plekken, zoals ooghoeken en lippen beschermd. Wanneer we een passende peeling voor jou hebben gekozen, brengen we deze aan op de huid (lees: acne in het gezicht, op de rug of borst). De peeling geeft een branderig, warm gevoel. Sommigen ervaren het als licht pijnlijk. De peeling laten we enkele minuten inwerken. Hierbij wordt de huid rood en warm. Na enkele minuten verwijderen of neutraliseren we de peeling. Als afsluiting brengen we huidverzorging aan die de huid helpt te herstellen na de behandeling.

Na de peeling kan de huid gaan schilferen (dit is afhankelijk van welke peeling is ondergaan). Dit kan 4-7 dagen aanhouden, ga niet aan de schilfers trekken! Smeer je huid 2 weken na elke behandeling in met minimaal SPF30 om pigmentvlekken en zonverbranding te voorkomen. Om deze reden voeren wij peelings niet uit in de zomer.

Wij adviseren gemiddeld 6-8 behandelingen om tot een gewenst resultaat te komen. Hieronder zie je al een mooie verbetering van de huid na 6 weken!

Ben je geïnteresseerd in een acnebehandeling? Lees meer op onze site over een acnebehandeling. Bel of mail ons voor een vrijblijvend intakegesprek met een huidtherapeut: [email protected] of bel naar 0174 - 750 728.